Harapan...

Sabtu, Januari 10, 2009

LAWATAN KE CHINA

Melepak di Lapangan Terbang Beijing...menunggu nak naik kapal terbang
Bergambar di hadapan Tembok Besar China

Bergambar di Medan Teinmen...cuaca ya amat sejuk.....

JKKK PASIR GAJAH KE BEIJING, CHINA
Tanggal 21 hingga 25 Januari 2008 menjadi satu sejarah buat JKKK Pasir Gajah apabila seramai 15 orang AJK JKKK bersama 10 orang Pegawai Dari Pejabat Daerah Kemaman telah berpeluang melawat ke Negara China dalam ertikata lawatan sambil belajar.

Lawatan ini merupakan pembiayaan kerajaan Neger Terengganu apabila Kampung Pasir Gajah telah memenangi Johan Peringkat Negeri Pertandingan Anugerah Desa Cemerlamg 2007.Lawatan yang diketuai oleh Tn Hj Harun,ADO Kemaman berlepas ke China jam 8.30 pagi dan tiba di Beijing 330 petang waktu Beijing.


Kedaan cuaca yang sejuk mencecah -5 C tidak menghalang rombongan ini melawat tempat bersejarah seperti Tembok Besar Negeri China,Medan Teinmen,dan Istana Larangan disamping berpeluang melihat sendiri Stadium Olimpik China serta sempat juga membeli belah.

Rombongan ini berlepas pulang pada hari Khamis 25 Jan 2008 dan tiba di Kuala Lumpur Jam 9.00 malam.Kami berlepas pulang menaiki bas SUK Terengganu dan tiba di Kemaman jam 6.55 pagi Jumaat.Pengerusi JKKK Pasir Gajah,Tn Hj Mohd Nor bin Jusoh mewakili semua ahli rombongan mengucapkan terima kasih kepada Kerajaan Terengganu.

Tiada ulasan: