Harapan...

Isnin, Mac 07, 2011

JAMBATAN DI KG LAUT TERBAKAR

En.Mohd Rawi bercerita tentang mulanya kebakaran
Ketua Polis Balai bersama Koperal Idres meninjau kebakaran
Ahli bomba menyemburkan air di tempat kebakaran
Ketua Bomba memeriksa kawasan kebakaran
Kebarakan merebak dari sini

Pada Ahad 27 Feb 2011,jam 500 petang,jambatan di Kg Laut Pasir Gajah telah dilaporkan terbakar akibat kecuaian pembakaran batang kayu dan buluh yang tersekat di sungai tersebut.
Bomba Daerah Kemaman telah dipanggil bagi membantu untuk memadamkan kebakaran tersebut yang mula merebak pada pukul 515 petang.

Kebakaran yang disedari oleh Saudara Mohd Rawi telah dimaklumkan kepada AJK JKKK En Othman Hitam dan kemudiam mengambil tindakan menghubungi Bomba dan Polis Pasir Gajah.
Kerja-kerja memadam kebakaran telah dapat dilakukan dengan cemerlangnya oleh ahli Bomba yang disaksikan oleh penduduk kampung.

Turut berada di tempat kejadian mengawasi keadaan ialah Ketua Polis Balai Pasir Gajah Sarjan Mohd Shakri bersama Koperal Idres Atan dan Setiausaha JKKK En Mat Zaik Mohd Yusof bersama Ketua Biro Keindahan Kampung En Ibrahin@Harun A Rahman.

Kerja memadam kebakaran ini dapat ditamatkan pada pukul 645 petang dan ahli bomba telah dibawa ke Kedai Zaiton untuk minum bersama Ketua Kampung Tuan Hj Mohd Nor Jusoh.JKKK mengucapkan terima kasih atas kerjasama bomba mengawal kebakaran tersebut.

Tiada ulasan: