Harapan...

Sabtu, Mei 12, 2012

SUASANA DI BUKIT JALIL...66 TAHUN UMNO

 Atas trek........
 100 meter lagi nak sampai ke Stadium Bukit Jalil
 Pok Pa di hadapan Bangunan Majlis Sukan Negara
 Di belakang tuuuu Nilofa......
 Bergambar bersama gambar PM
 Dalam stadium...penyokong UMNo mula masuk memenuhi stadium
 Ramai dahhhhhh
 MERAH.......
 TV besar......PM sedang berucap
RAMAInya.........
dipetik dari semuthitam80.blogspot.com

KUALA LUMPUR – Tujuh prinsip perlu dijadikan panduan oleh rakyat di negara ini menjelang pilihan raya umum ke-13 akan datang. Itulah yang ditegaskan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.
Beliau yang juga Presiden UMNO berkata, tujuh prinsip itu berdasarkan sumbangan UMNO kepada negara yang sudah mencapai tujuh abad lamanya
Pertama, menurut Najib, antara Barisan Nasional (BN) dan pembangkang, yang mana satukah kepimpinan yang boleh dipercayai dan janjinya ditepati kalau bukan BN
“Yang kedua, kita mesti tentukan esok lebih baik daripada hari ini. Antara BN dan pembangkang siapa yang boleh jamin rakyat Malaysia esok lebih baik dari hari ini,” katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis sambutan ulang tahun ke-66 UMNO di Stadium Nasional, Bukit Jalil di sini, malam ini.
Seterusnya, Najib berkata rakyat juga perlu membuat pertimbangan pihak mana yang boleh memelihara keluhuran perlembagaan, kedaulatan undang-undang, kesucian agama Islam dan Raja-Raja Melayu serta hak-hak kaum lain di negara ini.
Prinsip keempat, katanya, adalah rakyat perlu memilih siapakah antara BN dan pembangkang yang mampu menguruskan ekonomi dengan baik dan boleh membawa pertumbuhan yang memberangsangkan.
“Kelima, siapa yang boleh pelihara keharmonian negara? Keenam, siapa yang boleh buat perubahan dan pembaharuan secara tersusun? Siapa yang buat transformasi negara?” katanya.
Prinsip terakhir, kata Perdana Menteri, adalah rakyat perlu memilih pihak yang benar-benar boleh memelihara kemakmuran negara sehingga Malaysia dapat mencapai status negara berpendapatan tinggi

Tiada ulasan: