Harapan...

Rabu, Februari 15, 2012

PASIR GAJAH: YANG LAMA DULU....NOSTALGIA

Gambar sukan rakyat larian Merentas Desa pada tahun 1985 di Padang Bolasepak Pasir Gajah.Kawasan ini sudah bertukar wajah menjadi tapak Masjid Pasir Gajah hari ini.

Penulis berkesempatan membelek album lama di rumah ayah penulis dan terjumpa beberapa keping gambar yang usianya hampir 30 tahun usianya.Semua itu mengimbau keadaan Pasir Gajah yang telah jauh berbeza jika dibandingkan pada waktu hari ini.


Kawasan di hadapan TADIKA KEMAS Pasir Gajah.Dulunya terletak sebuah pondok telefon lama dan dibelakangnya ialah kedai getah Engku Latiff.Kini semuanya sudah tiada lagi,kawasan ini telah dibena TADIKA KEMAS dan Wakaf serta Markah PAS.Bersama penulis ialah MAZLAN MUSTAFA,bernaju putih ialah MELAN ABDULLAH manakala penulis berbaju HITAM.

Gambar banjir besar yang melanda Pasir Gajah pada tahun 1984 di hadapan Jalan Ke MARDI.Papan Tanda Pasir Gajah ini sudah tiada lagi dan di kawasan ini sudah ada banyak RUMAH.Penulis disebelah kiri,Ripin Pok Awang Kelantan,Yusof Api,Mazlam Pok Pa dan Arwah Rashid.

Tiada ulasan: